(93.4.16) دانشگاه آزاد به عنوان کارگزار ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شد

۱۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۵ کد : ۲۹۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۳۲
خبرگزاری آنا: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شد .
(93.4.16) دانشگاه آزاد به عنوان کارگزار ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شد

واشقانی فراهانی در گفت‌وگو با آنا:

دانشگاه آزاد به عنوان کارگزار ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شد

خبرگزاری آنا: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شد .

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، با بیان این خبر افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی دستگاه‌های مختلف، بررسی و ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان را به دستگاه‌ها واگذار کرده است.

وی ادامه داد: تا کنون 11 دستگاه مرکز ملی فضای مجازی، مرکز "سمتا" وزارت دفاع و نیروهای مسلح، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، پارک فناوری پردیس، ستاد توسعه فناوری هوافضا، پارک فناوری کرمانشاه، ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی، دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و ستاد توسعه زیست فناوری توانسته اند به عنوان کارگزار شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شوند و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به توانایی ، توانمندی و ظرفیت موجود خود توانست به عنوان یکی از کارگزاران از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارگزاران بر مبنای آیین‌نامه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان، و بر اساس حوزه فناوری، اندازه شرکت ، محل استقرار و ... شرکت‌ها را ارزیابی‌ می‌کنند.

واشقانی فراهانی همچنین وظایف کارگزاران را بدین شرح اعلام کرد:

1.      ارزیابی اولیه صلاحیت شرکت‌های متقاضی بهره‌مندی از مزایای قانون مطابق آیین‌نامه تشخیص صلاحیت مصوب کارگروه.
2.     
بکارگیری نیروهای انسانی امین، مرتبط و دارای سابقه اجرایی در ارزیابی و تعامل با شرکت‌ها و مسلط به حوزه تخصصی مربوط به فعالیت شرکت‌ها.
3.     
پیشنهاد تأیید یا رد صلاحیت شرکت‌های ارزیابی‌شده به دبیرخانه کارگروه.
4.     
پیشنهاد لغو صلاحیت شرکت‌هایی که قبلا دانش‌بنیان شناخته شده‌اند.
5.     
ارائه گزارش‌های منظم، دوره‌ای و خاص به دبیرخانه کارگروه.

6.      استعلام از مراجع تخصصی مرتبط در صورت لزوم.
7.     
مستندسازی فعالیت‌ها و فرایندهای انجام شده.
8.     
حفظ محرمانگی اطلاعات دریافت شده از شرکت‌ها.
9.     
حضور در برنامه‌های هماهنگی و آموزشی دبیرخانه کارگروه.
10.    
همکاری با سایر کارگزاران در صورت اعلام نیاز از سوی آنها جهت بررسی صلاحیت شرکت‌ها، نظیر گردآوری اطلاعات، بازدید از شرکتها، حضور در جلسات کارشناسی.

11.     همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه مشاوره در خصوص طرح‌های شرکت‌ها در صورت لزوم.
12.    
عدم ارائه پاسخ مکتوب به شرکت‌های متقاضی در خصوص نتایج ارزیابی صلاحیت شرکت‌ها.
13.    
دخالت ندادن منافع نهادی خود در تشخیص صلاحیت شرکت‌ها.
14.    
تعیین فضای کاری مستقل برای نیروهای انسانی اجرای موافقت‌نامه.
15.    
تخصیص بودجه و اعتبار لازم برای اجرای موضوع موافقت‌نامه.
16.    
سایر موارد مرتبط با امور بررسی شرکتها به دستور کارگروه.

انتهای پیام/


نظر شما :